منتظران مهدی

این سایت مخصوص حضرت مهدی ( عج ) تشکیل شده است و از شما عزیزان تقاضا داریم در نشر مطالب آن ما را یاری کنید اجرتان با امام زمان ( عج )

منتظران مهدی

این سایت مخصوص حضرت مهدی ( عج ) تشکیل شده است و از شما عزیزان تقاضا داریم در نشر مطالب آن ما را یاری کنید اجرتان با امام زمان ( عج )

منتظران مهدی

آدرس کانال ما در ایتا : eitaa.com/yavaran_e_mahdy

برای ظهور آقا امام زمان ( عج ) صلوات .

۶ مطلب در بهمن ۱۳۹۹ ثبت شده است

احوال مردم آخرالزمان

سه شنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۹، ۰۱:۵۸ ب.ظ
احوال مردم آخرالزمان از زبان پیامبر ( صلی الله علیه و آ له و سلم ) 

 

1 . نماز را ضایع می کنند . 

2 . نماز را در وقت خودش نخوانند . 

3 . دلها مملو از خباثت و صفات رذیله است .

4 . مردم تظاهر به خوبی ها می کنند در حالی که دلشان از خوبی ها خالی است . 

5 . کار های آنها اگر چه به صورت عبادت است اما برای غیر خدا انجام می شود ( ریا ) 

6 . توجهی به عالم آخرت نخواهند داشت و از خداوند نمی ترسند . 

7 . مردمانی بیایند که از نظر ظاهر ، سیمای آدمیان را دارند ، اما دلهایشان مانند قلوب شیطان است ( پر از تکبر و خودخواهی و غرور و امثال اینها است ) .

8 . قتل و خونریزی برای آنها یک امر ساده و بی اهمیت خواهد بود و از کار های زشت دوری نمی کنند .

9 . اگر از آنها متابعت کنی تو را از خود می رانند و اگر از آنان فاصله بگیری تو را مورد غیبت و عیب جویی قرار می دهند . 

10 . اگر با تو سخن گویند دروغ می گویند و اگر آن مردم را امین خویش قرار دادی به تو خیانت می کنند . 

11 . بچه های آنها با ناز و نخوت زندگی می کنند و جوانانشان بی باک و از خودراضی اند چندان که مردم را از بی تربیتی خویش عاجز می کنند . 

12 . کار های خوب و سنتهای الهی در میان این جمعیت بدعت محسوب می شود و از طرفی بدعت در میان آنها سنت به حساب می آید . 

13 . علم از میان برداشته شود و جهل و نادانی به جای آن نشیند . 

14 . قرائت قرآن زیاد اما عمل به آن کم می شود . 

15 . علما فاسق ( بی عمل ) و خیانتکار زیاد شوند ( آنان که دین را به فکر خود معنی می کنند ) . 

16 . از شهوات پیروی کنند . 

17 . خیانت در میان مردم زیاد شود . 

18 . امانت و امانت داری کم شده و خیانت در امانت می شود . 

19 . مشروبات الکلی بنوشند . 

20 . خانواده ها در دامن فساد سقوط کنند ( مانند بی حجابی ، رقاصی ، قمار و غیره ) . 

21 . مردم در زندگی گرفتار تجملات و مدپرستی شوند و سرانجام قناعت و میانه روی متروک گردد . 

22 . افراد جامعه نسبت به یکدیگر بدبین شوند و سوء ظن و عدم اعتماد بر جامعه سایه افکند . 

23 . عمل زشت لواط و همجنس بازی علنی شود ( کما اینکه در انگلستان با گذراندن قانونی از تصویب مجلس ، لواط بلامانع شده است ) . 

24 . کار های خلاف و نا پسند ، پسندیده شود . 

25 . تمام برنامه ها را با کمال گستاخی و خود سری بر مبنای هوای نفس پیاده کنند . 

26 . ناسزا و فحش دادن به پدر و مادران را وسیله سرگرمی و مزاح قرار دهند . 

27 . آشکارا ربا بخورند و کوچکترین ترسی از خداوند نداشته باشند . 

28 . بی عصمتی و زنا در میان مردم رواج پیدا کند ( مراکز خودفروشی و زنا در دنیا با ابعاد گسترده ای بالا ترین شاهد ماست ) . 

29 . خشنودی و راضی بودن از زندگی بسیار کم است . 

30 . خیانت به انواع مختلف در میان همه طبقات زیاد شود . 

31 خودپسندی زیاد شده و افراد از اخلاق و کار خویش تعریف کنند . 

32 . نادانها به دلیل نادانی خویش مشهور شوند . 

33 . مردم خانه های خود را بیارایند و دیوار های آن را زینت دهند . 

34 . باطل را به لباس حق جلوه دهند . 

35 زشتی دروغ از بین برود تا جایی که لباس راستی بر آن بپوشانند .

36 . گمراه بودن و راه کج رفتن را هدایت بشمارند . 

37 . اگر کسی حرف حقی را بیان کند او را به نادانی و نافهمی متهم کنند . 

38 . خموشی را بی خردی بدانند ( خموشی کنایه از ارام بودن است ) . 

39 . دانشمند اگر بخواهد از علم خویش به نفع خود و جامعه حرف بزند او را جاهل و علمش را نادانی بدانند . 

40 . بدون تحقیق سخنان دور از حقیقت گویند ( مردم را متهم به کنند و بدون دلیل ابروی بندگان خدا را بریزند ) . 

41 . مردم از نظر بینش و دید قلبی کور شوند و حقایق را نبینند ( مانند جنایاتی که زمامداران می بینند و در عین حال می گویند خوب است ).

42 . کار های ناپسند بر اعمال خوب غلبه پیدا کند ( مردم طرفدار کار های بد شوند ) . 

43 . صله رحم قطع شده و محبت ها کم رنگ گردد . 

44 . تجارت و بازرگانی زیاد شود و مردم کالاهای باطل و ناچیز را نیکو بدانند . 

45 . از پوشیدن پوستهای حیوانات حرام گوشت (  ذبح شرعی نشده باشد ) باکی نداشته باشند . 

46 . جامه های نرم و زیبا و نازک بپوشند { و بدن آنها از روی لباس پیبدا باشد } . 

47 . رغبت به دنیا پیدا کنند و آن را بر آخرت مقدم بدارند . 

48 . رحم از دل های همه مردم برود ( اعم از زمامداران ، تاجر ، کاسب ، زن ، شوهر و غیر آنها ) . 

49 . فساد جنبه عمومی پیدا کند . 

50 . قرآن را به بازی بگیرند ( از نام آن و آیات اش به نفع اهداف شوم خود سوء استفاده کنند ) . 

51 . اموال بیت المال و وجوهات شرعی را مال شخصی خود بدانند یا خمس و زکات مال خود را ندهند و بگویند مال خودمان است . 

52 . مسکرات را با تغییر نام حلال بدانند . 

53 . در وقت دادن زکات مال خود خیانت کنند ( کم بدهند یا جنس نامرغوب عرضه کنند ) . 

54 . ربا به نام خرید و فروش و اجاره دادن محلی از مقروض بگیرند . 

55 . در فسق و فجور ، مرد ها با مرد ها و زنها با زنها برابری کنند . 

56 . به گناه و نافرمانی از خداوند مباهات کنند . 

57 . دلهای مردم از تکبر و نخوت شود و ظلم و جور در پادشاهان و نادانی مردم ( زیر بار ظلم رفتن ) ظاهر شود . 

58 . از اسلام جز اسمی و از قرآن جز رسمی باقی نماند . 

59 . قرآن را بخوانند و به آن عمل نکنند . 

60 . در آن زمان مساجدشان آباد اما دلهایشان از تقوا و ایمان خالی باشد . 

61 . مردم در کارهایشان به خدا بی اعتماد باشند و اعمال شان روی تحقیق نباشد .

62 . تنها محبوب مردم درهم و دینار و دنیا باشد . 

63 . هر قدر ثروتمندان زیاد شود باز بگویند ما فقیریم .

64 . به پدر و مادران ناسزا گویند . 

65 . رحم و مروت از بزرگان برداشته شود و حیای کوچکان کم گردد . 

66 . درباره نوکران و کلفتان ظلم کنند . 

67 . شرکاء در معاملات شان به یکدیگر خیانت کنند . 

68 . مردان خود را به لباس زنان بیارایند و پرده حیا از زنها برداشته شود . 

69 . تکبر دلهای مردم را پر کند مانند سمهای کشنده ای که در بدنها جای میگیرد . 

70 . ثروت را در راه غنا و خوانندگی به مصرف برسانند . 

71 . مساجد از نظر ظاهر به وسیله اذان آباد اما دلهای ساکنان آن از ایمان تهی باشد . 

72 . انواع خواری ها درباره اهل ایمان اعمال کنند . سخنان آنان از عسل تر اما دلهایشان پر است از زهر هاش کشنده . اینان گرکهای درنده ای هستند که به لباس ادمیان در آمده اند . 

73 . در این حالات ، روزی نیست که خداوند نفرماید : ( آیا از رحمت من مغرور شده و به من جرات پیدا کرده اید ؟ تصور می کنید که من شما را بی فایده خلق کردم و بازگشت شما به سوی من نیست ؟ به عزت و جلالم سوگند ، اگر به خاطر بندگان صالح و با اخلاصم نبود یک آن به معصیتکاران مهلت نمی دادم و اگر ورع و پرهیزکاری بندگان با تقوا نبود یک قطره آب آباران از آسمان فرود نمی فرستادم و یک برگ سبز از زمین نمی رویاندم ) . 

74 . قرآن را با ساز و آواز ها ، آدمیان را به طرب می آورد به طوری که لذت و شیرینی قرآن خواندن و عبادت از آنها گرفته می شود . 

75 . بی گناهان را زیاد می کشند ، هرج و مرج بالا می گیرد و اجتماع عرب خود سر می شود . 

76 . ساز و آواز ها در میان آنها رواج می یابد و در مجامع خودشان از آن استفاده می کنند و کسی از آنها را نهی نمی کند بلکه تشویق می شوند ، با اینکه یکی از گناهان کبیره است ، پس وای بر آنها از جزادهنده روز رستاخیز . 

77 . زنها برای خود تشکیل مجلس می دهند ( کنفرانس تشکیل می دهند ) و جمعیت های زیادی به راه می اندازند ، به نحوی که زنها در اجتماعات مانند مرد ها سخنرانی می کنند ( شعار می دهند ) و تشکیل این جماعات برای سرگرمی است و در مسیر غیر رضای خداوند انجام می شود . 

 

منبع : اندکی صبر فرج نزدیک است ، ص 21 _ 29 به نقل از بحارالانوار ، ج 52 ، ص 90 و 262 و 264 

 

احوال مردم آخرالزمان از زبان امام علی ( علیه السلام ) 

 

1 . امانتها را ضایع می کنند . 

2 . دروغ گفتن را حلال می شمارند .

3 . رشوه خواری در میان مردم رواج پیدا می کند .

4 . هوای نفس آنها را به این سو و آن سو می کشاند . 

5 . دین را به دنیا می فروشند ( یعنی برای دست یافتن به دنیا و نعمت های زود گذر آن از ارتکاب هیچ گناهی باکی ندارند ) . 

6 . نابخردان و مردم کم عقل را بر کارها می گمارند . 

7 . زنان ناصالح را در کار های اجتماعی و شخصی طرف مشورت قرار می دهند .

8 . قطع صله ارحام می کنند و از خویشاوندان فاصله می گیرند . ( مخصوصا خانواده های فقیر و بی بضاعت ) .

9 . در کار های زندگی از هوی و هوس پیروی می کنند ( با منطق « دلم می خواهد » خود را قانع می کنند ) . 

10 . در کشتار و خونریزی بی باک هستند ( که امروزه شاهد آن هستیم ) . 

11 . بردباری و حلم را به حساب ضعف و ناتوانی می گذراند . 

12 . ظلم و بیداد گری را مایه مباهات و فخر قذاذ می دهند . 

13 . زمامداران در آن زمان از فاسقان و گناهکاران اند ( و مردم با وجود دیدن فسق آنها ساکت هستند بلکه یاریشان می کنند ) . 

14 . وزیران دولتها ستمگران جامعه هستند ( که با تکیه به مقام وزارت از هر ظلمی باک مخواهند داشت ) . 

15 . قاریان قرآن از افراد فاسق اند .

16 . شهادت دادن بر اساس زور به وجود می آید ( یعنی از قدرتهای فردی و اجتماعی سوء استفاده می شود و مردم را وادار می کنند که به نفع آنها شهادت های دروغین بدهند ) . 

17 . گناهان علنی شده ، حیا و شرم از میان برداشته می شود ( مانند تشکیل مجالس علنی از زن و مرد و پهن کردن بساط میگساری و اعمال زشت جنسی ، رقصهای دسته جمعی از زن و مرد و برپا داشتن مجالس قمار و .... ) . 

18 . سرکشی و طغیان و بدرفتاری علنی می شود . 

19 . قرآن ها را با چاپهای زرین و جلد های زرکوب در اختیار مردم قرار می دهند ( در صورتی که از عمل کردن به احکام و قوانین قرآن در میان آن مردم خبری نیست بلکه درست بر خلاف آنچه می فرماید عمل می کنند ) . 

20 . مساجد را از لحاظ ساختمان مزین می سازند ( در صورتی که از محتوای آن یعنی تقوا خبری نیست ) . 

21 . اشرار و مردم دور از خدا و معنویت در جامعه محترم هستند . 

22 . مردم در راه باطل و پشتیبانی از اشرار صفوف فشرده خواهند داشت . 

23 . در کار های فردی و اجتماعی هواهای نفسانی مختلف است و هر دسته یک راه برای خودش انتخاب می کند . 

24 . پیمان شکنی رایج می شود و وعده الهی نزدیک می گردد . 

25 . زنان با مردانشان به جهت حرص به دنیا در کار تجارت شرکت می کنند . 

26 . صداهای فساد برخیزد و به آنها گوش داده شود ( مورد توجه و مقبول دیگران باشند . ) . 

27 . زعیم و حاکم بر آن مردم رذیل ترین افراد جامعه است ( فاقد تمام صفتهای خوب ) . 

28 . مردم از بدکاران و فاسقان می ترسند ( از شر آنها در امان نیستند ) . 

29 . دروغگویان از طرف مردم به عنوان راستگو تایید می شوند مانند : دروغ های سیاستمداران که پیوسته در مجامع مورد تایید مردم قرار می گیرند. 

30 . خیانتکاران به عنوان امین مردم و پرچمدار امانت معرفی میشوند . 

31 . هنرپیشه ها و آوازه خوان ( به جهت فساد انگیزی ) تربیت می شوند .

32 . مردان از نظر لباس و قیافه شباهت به زنان پیدا می کنند و نیز زنان شبیه مرد ها می شوند ( به طوری که انسان گاه دچار تردید می شود که این زن است یا مرد ) . 

33 . بی آنکه از افراد شهامت بخواهند برای خوشاین اهل دنیا خود را به عنوان شاهد معرفی می کنند . 

34 . احکام و علوم دین را برای دنیا به جا می اورند و اعمال دنیوی را بر کار های مربوط به آخرت ترجیح می دهند . بر دل های گرگ صفت شان جامه میش می پوشند ، قلب های آنها آکنده از صفات زشت است به طوری که از هر مرداری گندیده تر است . 

 

منبع : اندکی صبر فرج نزدیک است ص 30 و بحارالانوار ج 52 ص 193 .

 

احوال مردم آخرالزمان از زبان زبان امام صادق علیه السلام 

 

1 . مردم نماز را سبک می شمارند . 

2 . چیز هایی که در قرآن نیست به آن نسبت می دهند و طبق هوی و هوس خود توجیه می کنند . 

3 . دین موقعیت خود را از دست داده و دگرگون می شود . 

4 . طرفداران باطل بر پیروان حق برتری دارند . 

5 . شر ظاهر شده و کسیرا از آن نهی نمی کنند و مجریان شر را معذور می دارند . 

6 . فسق و فساد اخلاقی در اجتماعات رواج یافته و همجنس بازی صورت گیرد . 

7 . افراد با ایمان سکوت اختیار می نمایند و اگر حرف بزنند سخن آنها را رد می کنند . 

8 . افراد کوچکتر به افراد بزرگتر احترام نمی گذارند . 

9 . مردم قطع رحم می کنند و با افرادی که به گناهان مبادرت می ورزند با خنده برخورد می شود و حرف بد آنان را به ایشان بر نمی گردانند . 

10 . پسربچه ها مانند زنان خودفروشی می کنند . 

11 . مرد اموال خودش را در راه غیر مشروع به مصرف می رساند ( قمار ، شراب ، ربا و ...... ) و کسی او را نهی نمی کند . 

12 . مردم از مشاهده کار های اهل ایمان به خدا پناه می برند ! 

13 . همسایه ، همسایه خود را اذیت می کند و احدی او را باز نمی دارد . 

14 . کفار از رنجی که اهل ایمان به خاطر شیوع فساد در زمین می برند خوشحال هستند . 

15 . علنا شراب می نوشند و افرادی که از خداوند نمی ترسند مجلس شراب را گرم می کنند . 

16 . کسی که امر به معروف می کند در بین مردم ذلیل و طرفداران فساد اخلاقی در جامعه محترم هستند . 

17 . پیروان قرآن کوچک شمرده می شوند .

18 . راه خیر مسدود و راه شر و بدیها باز می گردد . 

19 . افراد به آنچه می گویند عمل نمی کنند . 

20 . مرد ها و زنها غذاها و دواهایی استعمال می کنند تا برای اعمال زشت فربه شوند . 

21 . مرد ها از راه خودفروشی ( لواط ) و زنها از راه زنا زندگی خود را تامین می کنند . 

22 . ثروتمندان برای اچرای برنامه های جنسی اعم از زن یا مرد ، از صاحب ایمان عزیز تر می شود . 

23 . آشکارا رباخوری می شود و کسی سرزنش نمی کند . 

24 . زنان به عمل بد زنا ستوده می شوند . 

25 . زنان به مردان خود رشوه می دهند تا بتوانند با مردان دیگر رابطه داشته باشند . 

26 . بهترین خانه ها در نظر مردم آن خانه ای است که زنان را در فسق و گناهانشان کمک کنند . 

27 . بدعت و زنا زیاد می شود . 

28 . مردم به وسیله شهادت ناحق به یکدیگر تعدی می کنند . 

29 . مردم فعل حرام را حلال و حلال را حرام می شمارند ( تغییر احکام دین ) . 

30 . مردم دین را با رای خودشان تطبیق می دهند و قرآن و احکام آن معطل می ماند . 

31 . برای انجام کار های بد مردم انتظار شب را نمی کشند بلکه در روز انجام می دهند . 

32 . فرمانروایان با دشمنان خدا و کفار دوستی می کنند . 

33 . زمامداران از اهل خیر دوری می جویند . 

34 . فرمانروایان و قاضی ها در حکم دادن ، رشوه می گیرند . 

35 . به دست آوردن حکومت با پول انجام می شود . 

36 . با محارم خود ازدواج می کنند و به آنها اکتفا می کنند . 

37 . به مجرد تهمت و سوء ظن افراد را می کشند ( بدون تحقیق و بررسی ) و به صورت ناگهانی هجوم آورده و مال و جان انسانها را تصاحب می کنند . 

38 . بعضی از مرد ها از در آمد کار های نامشروع زنان خود امرار معاش می کنند در حالی که می دانند زن آنها فاسد است و به این وضع تن می دهند . کریمه اهل ببیت 

39 . ایمان به خداوند بزرگ ( اظهار ایمان ) با زور و جبر انجام می شود . 

40 . مردم علنا قمار می کنند . 

41 . علنا شراب خرید و فروش می شود و هیچ مانعی هم بر سر راه آن نخواهد بود . 

42 . زنان مسلمان خودشان را در اختیار کفار قرار می دهند . 

43 . گناهان در اجتماع آشکار می شود و مردم آنها را می بینند و کسی هم منع نمی کند و بلکه کسی جرات نهی از منکر مدارد .

44 . افراد با شخصیت ذلیل صاحبان قدرت می شوند .

45 . نزدیکترین افرد به زمامداران آنهایی هستند که نسبت به ما اهل بیت بدگویی کنند . 

46 . مردم در گفتار خلاف حق با هم رقابت می کنند . 

47 . شنیدن آیات کریمه قرآن برای مردم سنگین اما شنیدن ساز و آواز آسان و شیرین است . 

48 . به خاطر زبان بد همسایه ، همسایه دیگر او را اکرام می کند . 

49 . حدود الهی معطل مانده و مردم آنها را طبق هوای نفسشان پیاده می کنند .

50 . راستگوترین  مردم دروغگوترین افراد است . 

51 . شر و سخن چینی در میان مردم ظاهر می گردد . 

52 . ستمگری در میان مردم شیوع می یابد . 

53 . غیبت کردن را دلچسب می دانند و یکدیگر را با غیبت کردن خوشحال می کنند . 

54 . حج خانه خدا و جهاد را برای غیر رضای خدا انجام می دهند .

55 . مردم روزی خود را با کم فروشی به دست می آورند .

56 . خونریزی در جامعه سبک شمرده می شود . 

57 . مرد به خاطر رسیدن به ریاست دنیا بدزبانی می کند و خود را به بدزبانی مشهور می سازد تا مردم از او بترسند .

58 . کسی که دارای اموال فراوان است از اول زکات آن را نداده است . 

59 . نبش قبر می کنند و کفن مردگان را می فروشند . 

60 . مردم شبانه سر سفره شراب می نشینند و صبح مست بر می خیزند و به فکر مردم نیستند .

61 . با حیوانات معامله جنسی انجام می دهند ( با آنها آمیزش می کنند ) . 

62 . مردی برای نماز می رود و در برگشتن لباس ندارد ( لباس یا کفش او را می برند ) . 

63 . قلبهای مردم سخت شده و اشک شان جاری نمی شود ( و یاد خدا بر آنها گران می آید ) . 

64 . مردم در خوردن مال حرام با یکدیگر رقابت می کنند . 

65 . نمازگزار برای خوش آیند و خودنمایی به مردم نماز می خواند .

66 . فقیه احکام دین را برای رسیدن به دنیا می آموزد (نه برای خدا ) .

67 . طالب مال حلال را سرزنش و دوستدار حرام را تمجید و تکریم می کنند .

68 . در حرمین ( مکه و مدینه ) کار های خلاف انجام می دهند و کسی جلوی آنها را نمی گیرد . 

69 . به کسانی که حق می گویند م وامر به معروف و نهی از منکر می کنند ، به عنوان نصیحت گفته می شود این موضوع به شما مربوط نیست و بهتر است دست بردارید . 

70 . مردم با هماهنگی یکدیگر به مردم بد اقتدا می کنند . 

71 . راه خیر و سعادت خالی مانده و کسی به آن راه نمی رود . 

72 . مردگان را مسخره کرده و می گویند آنها زندگی ابدی ندارند . 

73 . در میان مردم و در محافل عمومی تنها نسبت به ثروتمندان احترام می شود . 

74 . فقرا را کوچک شمرده و اگر به آنها کمکی کنند برای رضای خدا نیست و از روی ریا می باشد . 

75 . مردم در آیات و نشانه های آسمانی اندیشه نمی کنند .

76 . مردم مانند بهائم سوار یکدیگر می شوند و کسی آنها را سرزنش نمی کند . ( کنایه از کلاهبرداری و .... ) .

77 . مردم در غیر مسیر رضای خداوند زیاد خرج نموده ولی در راه خدا کم انفاق می کنند . 

78 . فرزندان احترام پدر و مادر را به جای نمی آورند و آنها را حقیر می شمارند . 

79 . زنهای ( ناصالح ) بر کشور و بر تمام امور غلبه می یابند و کار ها بدون رضا و هوس زنان انجام نمی گیرد . 

80 . پسر به پدرش افترا می زند و به پدر و مادر نفرین می کند و انتظار مرگ آنها را می کشد و از این بابت خوشحال است ( برای تقسیم ارث و ...) .

81 . در هر روزی که بر مردم بگذرد در آن روز مرتکب معصیتی مانند خوردن حرام و شرب مسکرات یا کم فروشی یا غش در معامله نشود ، آن روز برای او روز سختی خواهد بود . 

82 . خمس آل محمد ( سهم امام و سهم سادات ) در راه باطل تقسیم می شود و با آن میخوارگی می کنند . 

83 . شراب را وسیله درمان امراض قرار می دهند ، در حالی که ائمه اطهار ( علیه السلام ) فرموده اند : خدا در چیز حرام هیچ گونه شفا و درمانی قرار نداده است . 

84 . همه مردم در ترک امر به معروف و نهی از منکر هماهنگی پیدا می کنند . 

85 . مساجد محل اجتماع مسلمین است اما بیشتر به برنامه های غیر دینی و غیبت که خوردن گوشت مردم می پردازند . 

86 . اموال یتیم را می خورند و با این حال در چشم مردم به خوبی معروف هستند . 

87 . قاضی ها بر خلاف آنچه خداوند فرموده قضاوت می کنند . 

88 . حکام اجتماع ، میراث را به دست اهل فسق و فجور می دهند و آنها بر خدا جرات پیدا می کنند و از این اموال می خورند و به هر نحو که بخواهند با آن عمل می کنند . 

89 . بر سر منبر ها امر به تقوا می کنند اما بسیاری از گویندگان خود به آن عمل نمی کنند . 

90 . هدف مردم از زندگی پر کردن شکم و ارضای غرایز جنسی است و از هر راهی باشد برایشان فرق نمی کند . 

91 . دنیا رو به آنها آورده و ..... نشانه های حق و درستی کهنه شده است ، پس آگاه باشید و از پیشگاه خداوند بزرگ تقاضای رهایی نمائید و بدانید که در آن زمان مردم گرفتار خشم خداوند هستند ولی به آنها مهلت داده شده ( تا شاید اصلاح گردند .) پس ، مواظب خویشتن باشید و کوشش کنید تا خداوند شما را در مسیر گمراهی آنان نبیند و بدانید که خداوند پداش نیکوکاران را می دهد و همانا رحمت خداوند نزدیک به نیکوکاران است . 

 

منبع : اندکی صبر فرج نزدیک است ، ص 35 _ 43 به نقل از بحارالانوار ، ج 52 ، ص 254 و 260 . 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ بهمن ۹۹ ، ۱۳:۵۸
سید روح الله محسنی

علائم حتمی ظهور

جمعه, ۳ بهمن ۱۳۹۹، ۰۶:۲۷ ق.ظ
علائم ظهور 

علائم حتمی در آستانه ظهور مهدی ( عج الله تعالی فرجه الشریف ) 

نشانه هایی که در آستانه ظهور تحقق خواهد یافت ، پنج نشانه است که به آن علائم حتمی می گویند . زیرا در مورد آن ها احتمال ( بداء ) نیست و به طور یقین و جزم واقع شدنی است . این علائم پنج گانه حتمی در روایات و اخبار از زبان ائمه معصومین ( علیه السلام ) به ویژه امام علی ( ع ) ، امام صادق ( ع ) و امام باقر ( ع ) مطرح شده است . 

 

امام صادق ( علیه السلام ) می فرمایند : پنج نشانه قبل از ظهور قائم می باشد : 1 . صیحه آسمانی     2 . خروج یمانی     3 . خسف در سرزمین بیداء     4 . خروج سفیانی     5 . قتل نفس زکیه                 منبع منتخب الاثر : ، ص 452

 

صیحه آسمانی 

 

منظور از صیحه آسمانی ، ظاهرا صدایی است که در آستانه ظهور مهدی ( عج ) از آسمان شنیده می شود ( 1 ) . و همه مردم آن را می شنوند .

در روایات تعبیر های نداء و فزعة و صوت نیز به کار رفته که ظاهر آن نشان می دهد که هر یک نشانه جداگانه ای است که پیش از ظهور واقع می شود ( 2 ) لکن به نظر می رسد که این تعبیر هایی گوناگون از یک حادثه است و یا دست کم ، اشکال گوناگون یک حادثه باشند . مراد ار همه آنها ، بلن شدن صدایی در آسمان است ولی به اعتبار اینکه صدای عظیم ، بیدار باشی است که همه را متوجه خود میکند و نیز موجب وحشت عمومی و ایجاد دلهره و اضطراب می گردد . به آن صیحه ، فزعة ، صوت و نداء که هر یک بیانگر ویژگی از آن حادثه اطلاق شده است . این احتمال هم وجود دارد که آن ها سه حادثه جدا از باشند که در یک زمان رخ نمی دهند ، بلکه ابتدا صدایی عظیم از آسمان همه را متوجه خود می کند ( صیحه ) ، به دنبال آن صدایی هولناک ، مردم را به وحشت می اندازد ( فزعة ) و آن گاه صدایی از آسمان شنیده می شود که مردم را به سوی مهدی ( عج ) فرا می خواند ( نداء ) .

 

امام باقر ( ع ) می فرمایند : نداکننده ای که از آسمان نام قائم را ندا می کند ، پس هر کس در شرق و غرب است . آن را می شنود . از وحشت این صدا خوابیده ها بیدار ، ایستادگان نشسته و نشستگان بر دو پای خویش می ایستند . رحمت خدا بر کسی که از این صدا عبرت گیرد و ندای وی را اجابت کند ؛ زیرا نخست صدای جبرئیل روح الامین است . آن گاه می فرماید : این صدا در شب جمعه 23 ماه رمضان خواهد بود . در این شک نکنید و بشنوید و فرمان برید . در آخر روز شیطان فریاد می زند که « فلانی مظلومانه کشته شد » تا مردم را بفریبد و به شک اندازد ( 3 ) .

 

البته راوایات دیگری نیز به همین مضمون وجود دارد . از مجموع روایات می توان استفاده کرد : 1 « صیحه » از نشانه های حتمی ظهور است . 

2 . این صدا از آسمان شنیده می شود ، به گونه ای که همه مردم زمین از شرق و غرب عالم آن را می شنود ، 3 . محتوای این پیام آسمانی ، دعوت به حق و حمایت و بیعت با حضرت مهدی ( عج الله تعالی فرجه الشریف ) است ، 4 . هم زمان با آن یا کمی پس از آن ، در روی زمین نیز صدایی شنیده می شود ، ندادهنده آن شیطان است .که مردم را به گمراهی فرا می خواند ، 5 . جبرئیل مردم را به حق فرا می خواند . ( 4 ) .

 

مطالب دیگر اینکه در برخی روایات ، سخن از « نداء » در کعبه به میان آمده است . امام صادق ( علیه السلام ) می فرمایند : گویا میبینم که حضرت قائم در روز شنبه ، عاشورا ، هنگام ظهر ، بین رکن و مقام ، در کنار کعبه ایستاده و در پیش او جبرئیل صدا می زند : بیعت برای خداست ....... » (5)

 

گویا این ندا غیر از ندای آسمانی و صیحه است که به عموان نشانه ظهور بیان شده ، زیرا این ندا در زمین و پس از ظهور است و ندا در آسمان و در آغاز روز صورت می گیرد . ولی احتمال هم دارد که همان صدای آسمانی ، توسط سخن گوی حق جبرئیل از کنار کعبه بلند می شود و در تمام جهان شنیده می شود ( 6 ) . از امام صادق ( علیه السلام ) درباره مدای آسمانی پرسیدند ، فرمود : « هر جامعه و مردمی به زبان فرهنگ خود آن ندای آسمانی را می شنود » . (7) .

 

( 1 ) . وافی ج 2 . ص 443 

( 2 ) . غیبة نعمانی ، ص 257 

( 3 ) . همان ، ص 254

( 4 ) . برترین های فرهنگ مهدویت در مطبوعات ، ص 230 

( 5 ) . غیبة طوسی ، ص 453 ؛ منتخب الاثر ، ص 464 

( 6 ) . برترین های فرهنگ مهدویت در مطبوعات ، ص 233

( 7 ) . غیبة طوسی ، ص 266 ؛ بحارالانوار ، ج 52 ، ص 288 

 

روزانه سعی میکنم مطالب جدیدیدی در سایت بارگزاری کنم .

 

سفیانی 

 

یکی از نشانه‌های حتمی ظهور مصلح بزرگ جهانی خروج سفیانی است ( ۱ ) صوفیانی در پایان این گونه توصیف شده است مردی است به رنگ سرخ و زرد با چشم کبود در ظاهر ذکر خدا می گوید ولی از پرید ترین و کثیف ترین مردم روزگار است و در پلیدی و خباثت چنان است که زن بچه دار خود را از ترس اینکه مبادا مردم را به مخفیگاه راهنمایی کند زنده به گور می کند ( ۲ ) در روایتی حضرت علی علیه السلام فرمود : پسر هند جگرخوار ( سفیانی ) از بیابان بیرون می آید او مردی متوسط القامه ، قیافه اش وحشتناک و سرش ضخیم و رویش قابل دارد اگر او او را ببینی خیال می کنی یک چشمی است از اولاد ابوسفیان است وی خروج می کند و به کوفه یا نجف می‌آید و بر منبر آن می‌نشیند گروه کثیری را فریب می دهد دهد و آنان را با خود همدست می نماید و مناطق شام ، دمشق ، حمص ، فلسطین ، اردن و قنسرین را تصرف می نماید ( ۳ ) وی گروه بسیاری از شیعیان را به قتل می رساند ( ۴ ) سپس از ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف و اطلاع پیدا می کند . لشکری انبوه به سوی او می فرستد اما به خود امام دست نمی یابد و سرانجام در بیابان بین مکه و مدینه به زمین فرو میروند ( ۵ ) از امام صادق علیه السلام آورده اند : گویی می نگرم که سفیانی در کوفه و در میدان شهر شما بساط خویش را گسترده است و جارچی های او را جار می زنند که هر کس سر شیعه را بیاورد یک هزار درهم جایزه دارد ( ۶ ) آنگاه است که همسایه بر همسایه می شورد و او را به جرم شیعه بودن سر می برد تا هزار درهم جایزه بگیرد . 

اصل خروج سفیانی صرف نظر از ویژگی‌ها و قضایای جزئی امری مسلّم است ولی این که سفیانی کیست و چه ویژگی‌هایی دارد و چگونه رشد می کند چندان روشن نیست در برخی از روایات از امام علی علیه السلام در مورد نام سفیانی پرسیده شده و آن حضرت از بیان آن خودداری کرده‌اند ( ۷ ) حال آنکه اگر نام و مشخص بود دلیلی نداشت که از بردن نام دیگری خودداری کند به نظر می‌رسد سفیانی فرد مشخصی نیست بلکه فردی است با ویژگی‌های ابوسفیان که در آستانه ظهور مهدی علیه السلام به طرفداری از باطل خروج می کند و مسلمانان را به انحراف می کشاند امام سجاد علیه السلام می فرماید : ( ظهور قائم علیه السلام از ناحیه خداوند قطعی و خروج سفیانی نیز قطعی است در برابر هر قیام کننده و مصلحی یک سفیانی وجود دارد ( ۸ ) و یا امام صادق علیه السلام می فرمایند : ما و خاندان ابوسفیان و خاندانی هستیم که بر سر دین خدا با هم دشمنی داریم ما سخن خداوند را تصدیق کردیم و آنان تکذیب کردند ابوسفیان با پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم مبارزه کرد و معاویه با علی علیه السلام یزید با امام حسین علیه السلام به مخالفت برخاستند و سفیانی نیز با قائم علیه السلام خواهد جنگید ( ۹ ) .

بر اساس این روایات سفیانی جریان باطل در بستر تاریخ است و رودررویی بین حق و باطل در این دو خانواده نمونه بارزی از جریان این دختر است پس برف است که سفیانی را از نسل ابوسفیان هم بدانیم آخرین مهره این زنجیره همان سفیانی است که در آستانه ظهور قائم علیه السلام خروج می کند این که همزمان با خروج سفیانی از منطقه شام یمانی و خراسانی به طرفداری از حق ناحیه خراسان و یمن بیان می کنند نیز مؤید این نظر می تواند باشد ( ۱۰ ) ابوسفیان به عنوان سردمدار شرک و بت پرستی و سرمایه داری طاغوتی هر نوع حرکت و جنبشی را که دم از عدالت ، برادری و آزادی میزد دشمن خود می دانست و با تمام قدرت در برابر آن به مبارزه بر میخواست سفیانی فردی است با این ویژگی ها که در برابر انقلاب بزرگ جهانی حضرت مهدی علیه السلام خروج می کند بر این اساس در حقیقت سفیانی یک جریان است نه یک شخص ( ۱۱ ) 

 

۱ : بحارالانوار ، ج ۵۲ ، ص ۱۸۲ 

۲ : بحارالانوار ، ج ۵۲ ، ص ۲۰۶

۳ : بحارالانوار ، ج ۵۲ ، ص ۲۰۶ ؛ منتخب الاثر ، ص ۴۵۸ 

۴ : بحارالانوار ، ج ۵۲ ، ص ۲۱۵ و ۲۲۲

۵ : همان ، ص ۲۳۸ 

۶ : غیبة طوسی ، ص ۲۷۳ ؛ بحارالانوار ، ج ۵۲ ، ص ۲۱۵ 

۷ : همان ، ص ۲۰۶ 

۸ : بحارالانوار،  ج ۵۲ ، ص ۱۸۲ 

۹ : همان 

۱۰ : بحارالانوار ، ج ۵۲ ، ص ۲۱۰ و ۲۱۷ 

۱۱ : چشم به راه مهدی ، جمعی از نویسندگان مجله حوزه ، ص ۲۷۵

 

سید خراسانی

 

اندکی پیش از ظهور حضرت در میان ایرانیان شخصی با عنوان سید خراسانی ظاهر شده که رهبری سیاسی مردم را به عهده می‌گیرد و شعیب بن صالح نیز رهبری نظامی را و ایرانیان تحت رهبری این دو تن نقش مهمی را حرکت ظهور آن حضرت ایفا می کنند . سید خراسانی و شعیب جنگ را در مرزهای ایران ، ترکیه و عراق هدایت می کند و نیروهای مستقر در شام خود را به پیش رانده و در همان زمان از دو جناح عراق و شام آماده پیشروی بزرگ به سوی فلسطین و قدس می شوند . 

پیرامون شخصیت سید خراسانی سوال های بسیاری مطرح است از مهمترین آنها این است که آیا مراد از خراسانی در روایات فرد معینی و یا اینکه تعبیر از رهبر ایران است که در زمان ظهور حضرت مهدی وجود خواهد داشت ؟؟ روایات به روشنی دلالت دارد بر اینکه از ذریه امام مجتبی علیه السلام ایا امام حسین علیه السلام است و از بود به عنوان هاشمی خراسانی یاد شده است و صفات جسمی وی را که دارای صورتی نورانی و خال بر گونه راست و یا دست راست دارد بیان کرده است . 

اما روایاتی که در منابع حدیث درجه اول شیعه _ مانند غیبت نعمانی و طوسی _ در خصوص این شخص وارد شده است احتمال دارد ایشان را یاور خراسانیان و یا رهبر اهالی خراسان و یا فرمانده لشکر خراسان تفسیر کرد . زیرا این روایات تعبیر به ( خراسانی ) تنها نموده نه هاشمی خراسانی اما مجموعه قرائن موجود پیرامون شخصیت او دلالت دارد که مشخص است وی همزمان با خروج سفیانی و یمنی ظاهر می‌شود و نیروهای خود را به سوی عراق اعزام می دارد که سپاهیان سفیانی را شکست می‌دهند . 

نسبت ایشان به خراسان به این معنا نیست که حتماً اهل استان خراسان شمالی باشد چون در صدر اسلام نسبت دادن به خراسان به مشرق زمین اطلاق می شده است که شامل ایران و و سایر مناطق اسلامی متصل به آن است . 

بنابراین شخص خراسانی اهل هر منطقه ای که از این محدوده باشد نسبت به او به خراسان صحیح است ؛ چنان که از منابع درجه اول حدیثی شیعه استفاده نمی‌شود که او سید حسنی و یا حسینی است آنگونه که در منابع روائی برادران اهل سنت به آن تصریح شده است . سید خراسانی آخرین شخصی است که پیش از ظهور حضرت مهدی علیه السلام بر ایران حکومت کرده و یا معاصر با آخرین فردی است که فرمانروای ایران خواهد بود . 

 

منبع : عصر ظهور ، علی کورانی ، ترجمه عباس جلالی ، ص ۲۷۰

 

یمانی

 

شخصی است که در آخرالزمان خروج می کنند . در اخبار آخرالزمان و علائم ظهور حضرت مهدی علیه السلام مکرر از آن نام برده شده است و در روایت منقول از امام باقر علیه السلام خطاب به شیعه چنین آمده که : سفیانی و خراسانی و یمانی همزمان خروج می کنند و پرچم او در میان پرچم هایی باشد که در آن زمان براشته می‌گردد ، وی بیش از همه به راه حق هدایت می کند ؛ زیرا وی به یار شما (بقیه الله) دعوت می نماید و چون خروج کند بر هر مسلمانی است که به وی بپیوندد و بر کسی جایز نباشد از فرمان او سر بتابد و هرکس از اطاعت وی سرپیچی کند ، اهل دوزخ است ؛ چه او مردم را به راه حق و صراط مستقیم می خواند (1)

در بخش نشانه های ظهور ، خروج یمانی از روشن ترین علائم است که بیش از ۱۴ ماه فاصله با ظهور آن حضرت نخواهد داشت (2) . و در حدیثی آمده است : یمانی از شیعیان امیرالمومنین علی علیه السلام است (3) 

 

۱ : سفینة البحـــــار ( به نقل از معارف و معاریف ، ج ۱۰ ، ص ۶۱۷ ) 

۲ : روزگار رهایی ، ج ۲ ، ص ۱۰۲۳ 

۳ : غیبة نعمـــانی ، ص ۱۶۳ ؛ بحـــارالانوار ، ج ۵۲ ، ص ۷۵ 

خروج یمنی 

 

خروج یمنی از نشانه های حتمی ظهور است (1) درباره انقلاب و قیام یمنی روایات بسیاری وارد شده است . امام صادق علیه السلام فرمودند : خروج این سه تن ،خراسانی ، سفیانی و یمنی در یک سال و یک ماه و یک روز اتفاق می افتد و درفش یمنی از همه هدایت کننده تر است ، زیرا که دعوت به حق می کند (2) 

روایات می گویند : یمنی در پی نبرد سفیانی با وی وارد عراق می‌شود نیروهای یمنی و ایرانی جهت رویارویی با سفیانی وارد عمل می‌شوند و از روایات چنین ظاهر می‌شود که نقش نیروهای یمن در نبرد سفیانی نقش پشتیبانی از نیروهای ایرانی است ، زیرا از لحن اخبار فهمیده می‌شود که طرف درگیر با سفیانی مردم مشرق زمین یعنی یاران خراسانی و شعیب هستند و گویا یمنی ها پس از یاری رساندن به آنان به یمن باز می گردند . اما در منطقه خلیج علاوه بر حجاز یمنی ها نقش اساسی خواهند داشت گرچه روایات ، آن را خاطرنشان نساخته اند ولی به طور طبیعی با توجه به روند حوادث ظهور و جغرافیای منطقه بایستی فرمانروایی یمن و حجاز و کشورهای حوزه خلیج در دست نیروهای یمن ، پیرو حضرت مهدی علیه السلام قرار گیرد . 

اخبار مؤید این است که انقلاب یمنی به نهضت ظهور امام زمان نزدیک تر است تا انقلاب زمینه ساز ایرانیان ، حتی اگر فرض کنیم یمنی قبل از از سفیانی قیام میکند یا آنکه معنی دیگری زمینه ساز یمنی موجود می باشد . در پاره ای روایات سخن از درفش معنی به میان آمده که از همه درفش ها هدایت کننده تر است زیرا که دعوت به حق می کند (3)

احتمالات بسیاری درباره ی هدایت کننده تر بودن درخشش یمنی داده اند اما پسندیده این است که درخشش یمنی اگر هدایت گریه بیشتری دارد به دلیل این است که مستقیماً از رهنمودهای حضرت مهدی علیه السلام برخوردار می گردد .  همچنین یمنی به دیدار حضرتش نائل می‌شود و کسب شناخت و رهنمود می کند . 

مؤید این امر هم روایات مربوط به انقلاب یمنی هاست که رهبر انقلاب یمن یعنی شخص یمنی را می ستایند با این عبارات توصیف می‌نمایند : ( به سوی حق هدایت می کند ) و ( شما را به سوی صاحبان می خواند ) و این که ( برای هیچ مسلمانی سرپیچی از آن جایز نیست و کسی چنین کند اهل آتش خواهد بود ) ، اما انقلاب زمینه ساز ایرانیان ، در روایات آن بیش از ستایش رهبران آن ، ستایش از عموم گردیده است . (4) 

 

۱ : منتخب الاثر ، ص ۴۵۲

۲ : بحــــارالانوار ، ج ۵۲ ، ص ۲۱۰ 

۳  بحــــارالانوار ، ج ۵۲ ، ص ۲۱۰ 

۴ : عصر ظهور ، علی کورانی ، ص ۱۶۱ 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ بهمن ۹۹ ، ۰۶:۲۷
سید روح الله محسنی

آهنگ ها و نوا ها

پنجشنبه, ۲ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۴۹ ب.ظ

 


سرود گل و باغ و باغبان 

 

 

 

به طاها به یاسین به معراج احمد 

 

 

 

نوای زیبای مهدی بیا 

برای ظهور آقا صلوات بفرست .

 

 

 

 

آهنگ زیبای 

بیا عزیز زهرا بیا آروم دلها 

بیا روشن بکن تموم دنیا 

 

 

 

 

مولودی هزار سال حسین حقیقی 

 

کاش می دونستم ....!!!!

کجای تقویم قرارمونه ؟؟

اون کدوم مسیره که منو پیش تو میرسونه ؟!!!!

 

 

 

 

مولودی 

صدایی که از تو قراره بیاد 

دلیل شکست سکوت شب ات 

 

 

 

 

مولودی جمعه های انتظار ستوده 

کدوم راهو باید بشینم ، بیای 

کدوم جمعه رو آب و جارو کنم 

توی دریای دلتنگیات گم شدم 

کجا رو به سمت تو پارو کنم 

 

 

 

 

 

 

 

 


آهنگ ترانه عشق بهانه عشق 

 

 

 

 

من همونم همیشه از خودم جدایی 

 

 

 

 

غریبه غریبه چون که ما عاشق اش نشدیم 

 

 

 

 

تو ای عشق و ای تمام وجودم 

 

 

 

 

آهنگ بیا تا جوانم بده رخ نشانم 

 

 

 

 

این خانواده آیینه های خدایی اند 

 

 

 

 

تمام عمرم برای مهدی 

 

 

 

 

آهنگ بارون میباره روی کویر دل خستم ای خدا 

 

 

 

 

آهنگ زیبای العجل مولا مولا مولا 

 

 

 

 

مداحی زیبای اباصالح التماس دعا 

هر کجا رفتی یاد ما هم باش 

 

 

 

 

نواهنگ بی قرار یک دنیا برا دیدن سلاله‌ی زهرا

 

 

 

 

گل نرجس آبروی دو عالم

خیالت کی می رود ز خیالم

 

 

 

 

بارون میباره 

 

 

 

 

ای تو روح و روانم 

یادت آرام جانم 

با غم دوری تو 

تا کی زنده بمانم 

 

 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ بهمن ۹۹ ، ۲۲:۴۹
سید روح الله محسنی

شعر درباره آن حضرت

پنجشنبه, ۲ بهمن ۱۳۹۹، ۰۲:۴۶ ب.ظ

شعرانتظار 

 

گفتیم که بر عشق شما مفتخریم

ما مدعیان ندبه‌های سحریم

از بود و نبودِ کار ما با خبری

ما منتظرانِ از شما بیخبریم

 

 

 

یا صاحب الزمان ( عج ) 

 

وقتی میان نفس و هوس جنگ می شود 

قلبم به چشم هم زدنی سنگ می شود
آقا ببخش که سرم گرم زندگی است 

کمتر دلم برای شما تنگ می شود 

چشم آلوده کجا ، دیدن دلدار کجا ؟ 

دل سرگشته کجا ، وصف رخ یار کجا ؟ 

کاش در نافله ات نام مرا هم ببری 

که دعای تو کجا ، عبد گنه کار کجا ؟

 

 

 

جمعه یعنی زانوی غم در بغل 

 

جمعه یعنی زانوی غم در بغل 

بر سر سجاده های العجل 

جمعه یعنی اشک های انتظار 

جمعه یعنی شکوه از هجران یار 

جمعه یعنی آه ، الغوث . الامان 

در فراق مهدی صاحب زمان 

 

 

 

بهار 

 

بهار می رسد و مردم از خدا سرشار 

تمام آینه ها از حضور ما سرشار 

 

بهار آینه دار خدای سبحان است 

بهار یک ورق از روشنایی قرآن است 

 

ورق زن که شکوفا شوی هزاران بار 

بیا که شکر کنی دوست را هزاران بار 

 

بیا که نغمه توحید بشنوی از دوست 

بیا که نام خداوند دلکش و نیکوست 

 

در این تبسم گل یادی از شهیدان کن 

نگاه را به تماشای باغ مهمان کن 

 

بریز باده که پیمان را بهار کنی 

بکوش زندگیت نذر انتظار کنی 

 

بهار نام قشنگی است با امام زمان ( عج ) 

به یاد دوست همیشه بهار باش و بمان 

 

 

 

در های مکه رو برویت باز خواهد شد 

هفت آسمانی غرق شور و ساز خواهد شد 

 

با اتفاق تازه و ناب نگاه تو 

دنیا به فکر واژه پرواز خواهد شد 

 

تنها امام جمعه دنیا تو خواهی شد 

الله اکبر ناگهان اعجاز خواهد شد 

 

دنیا طوافت می کند تو کعبه خواهی شد 

بانگ اذانت بهترین آواز خواهد شد 

 

آدم فرشته می شود با آیه های تو 

یعنی بهشت دیگری آغاز خواهد شد 

 

راز بزرگ چشم معبد ها و مسجد ها 

دیگر بگو کی بر ملا این راز خواهد شد 

 

فاطمه ناظری 

منبع : فارس 

 

 

 

مولا ! سلام ، جز غم دوری ملال نیست 

دارم هزار سینه سخن . . .   کو ؟ مجال نیست 

 

آلوده است آب و هوای جهان عزیز ! 

آبی درون چشمه دنیا زلال نیست 

 

مولا! دروغ نه ، به خدا یک حقیقت است 

( انسان ) در این زمانه به جز یک محال نیست 

 

دنیا شده است انجمن گنده لات ها 

جایی در این میانه برای ( کمال ) نیست 

 

طاعون ظلم ، روح زمین را جویده است 

در چشم این زمانه ( عدالت ) سوال نیست 

 

( دی شیخ با چراغ همی گشت گرد شهر 

کز دیو و دد ملولم و من . . . ) ، بی خیال نیست! 

 

در سر هوای وصل تو دارم ، همین و بس 

چون شیعه ی نگاه تو هستم ، محال نیست 

 

روحم قیام کرده به شوق ظهور تو 

ای نازنین! زمان ظهور و وصال نیست !؟

 

رضا اسماعیلی 

 

 

 

پلکی بزن مولا! که ایمان جان بگیرد 

تا در زمین ، بارانی از قرآن بگیرد 

 

ای مهر عالم مهتاب حوبی ! جلوه گر شو 

تا عشق در روی زمین سامان بگیرد 

 

پلکی بزن تا دشت ها گندم برقصند 

بوی طراوت بشکفد ، باران بگیرد 

 

پلکی بزن تا غنچه ها شبنم بخندند 

باغ از بهار خنده ی گل ، جان بگیرد 

 

پلکی بزن تا ریشه های شب بخشکد 

تا صبح صادق ، عمر جاویدان بگیرد 

 

ایمان به فصل سرد ؟ هرگز ، تا تو هستی 

هرگز مبادا فصل یخبندان بگیرد 

 

از دیو ودد مولا! ملولم جلوه گر شو 

تا زندگی بوی خوش انسان بگیرد 

 

مولا! بهار خنده ات را منتشر کن 

تا فصل سرما در زمین پایان بگیرد 

 

رضا اسماعیلی 

 

 

 

ابری ام ، بارانی ام حال و هوایم خوب نیست 

چشم سر خیس است اما چشم دل ، مرطوب نیست 

 

فت عصیان به جان نخل دل افتاده است 

علتش این است اگر محصول ها مرغوب نیست 

 

سود بازار عمل از عرف هم کمتر شده

ای دریغ اوضاع کار و بار من مطلوب نیست 

 

این دل بی در اگر چه جای و ًّ ن شده 

غیر تو اصلاً برای من کسی محبوب نیست 

 

با من بیچاره هم حرفی بزن چیزی بگو 

جنس این دل که دگر از سنگ و چوب نیست 

 

طاقت دوری ندارم ، رحم کن بر عاشقت 

صبر من مانند صبر حضرت ایوب نیست 

 

کربلا می خواهمًّ قا ... التماست می کنم 

نامه ام را مهر کن هر چند که مکتوب نیست 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ بهمن ۹۹ ، ۱۴:۴۶
سید روح الله محسنی

فتنه های آخرالزمان

پنجشنبه, ۲ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۰۸ ق.ظ

این بخش فعلا در حال بروزرسانی میباشد لطفا صبور باشید .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ بهمن ۹۹ ، ۱۱:۰۸
سید روح الله محسنی

احادیث

پنجشنبه, ۲ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۰۰ ق.ظ

حدیث ۱ 

همانا پدران من ( ائمه و اوصیاء علیه السلام ) بیعت حاکم و طاغوت زمانشان بر ذمه آن ها خواهد بود ، ولی من در هنگامی که ظهور و خروج نمایم که هیچ طاغوتی بر من منت و بیعتی نخواهد داشت .

منبع : الوافی ، ج ۲ ، ص ۴۲۵ 

حدیث ۲ 

همانا خداوند متعال ، اباع و امتناع دارد نسبت به حق مگر آنکه به اتمام و کمال برسد و باطل نابود و مضمحل گردد .

منبع : بحارالانوار ( ط _ بیروت ) ج ۵۳ ، ص ۱۹۳ 

حدیث ۳ 

حقیقت _ در همه موارد و امور _ با ما و در بین ما اهل بیت عصمت و طهارت خواهد بود و چنین سخنی را هر فردی غیر از ما بگوید دروغ گو و مفتری است ، و کسی غیر از ما آن را ادعا نمی کند مگر آنکه گمراه باشد 

کمال الدین و تمام النعمه ، ج ۲ ، ص ۵۱۱ 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ بهمن ۹۹ ، ۱۱:۰۰
سید روح الله محسنی